Bài viết tạp chí quốc tế (ABDC) - TS.Phan Thanh Hải - Nghiên cứu các yếu tố ảnh hưởng đến sự hài lòng của khách hàng đối với dịch vụ : Bằng chứng thực nghiệm tại sân bay quốc tế Đà Nẵng
Abstract : This research is done to measure the factors affecting customer satisfaction with the quality of services of Da Nang International airport. The group of authors uses the method of two-phase mixture with the technique of collecting expert opinions and Structural Equation Modeling (SEM) to analyze quantitative data for the sample including 276 customers who use the services at Da Nang International airport in recent times. Findings show that 06 assessment factors of the quality of services are tangible means, assurance, information, non-aviation services, airline services, utilities. At the same time, these factors affect customer satisfaction at average level. The group of authors, based on these results, offers some suggestions for managers in perfecting some policies and specifies the suggestions, limitations for the next research.
Keywords: Service quality, Customer satisfaction, Da Nang International airport, VietNam.
- Mục tiêu và các nội dung trong kiểm soát chất lượng kiểm toán BCTC-Phần 1
- Nâng cao trách nhiệm của KTV độc lập đối với việc phát hiện gian lận và sai sót trong cuộc Kiểm toán BCTC nhìn từ chuẩn mực kiểm toán của Hoa Kỳ
- Quy trình xử lý tài sản đảm bảo nợ vay tại các chi nhánh NHTM cổ phần trên địa bàn TP Đà Nẵng-ThS Mai Thị Quỳnh Như
- Sacombank Đà Nẵng-Tăng tốc cho vay an toàn và hiệu quả _ ThS Mai Thị Quỳnh Như
- Hình thức sở hữu của các DN kiểm toán tại Việt Nam hiện nay-Thực trạng và định hướng hoàn thiện - NCS Phan Thanh Hải