TESTING THE TOURISM - LED GROWTH HYPOTHESIS FOR VIETNAM_Le Duc Toan. Phan Thanh Hai
The aim of the study is to understand the consumer’s intention toward internet banking adoption in Vietnam emerging economy by integrating two theories; theory of technology acceptance model (TAM), theory of planned behavior (TPB) and an additional construct, ie. customer service. A survey involving a total of 450 respondents is conducted in year 2019 and Reflective Measurement Model is used to analyse. The study’s result shows that perceived ease of use, perceived usefulness, customer service, subjective norm, perceived behavoral control and customer satisfaction significantly positively influence over intention to adopt internet banking. The finding will be useful for Vietnam bank managers in devising strategies and policies related to develop internet banking. The study also contributes to extend the literature of customer’s behavior.
Keywords: Reflective measurement model, theory of planned behavior, intention to adopt, boostrap results.
- Mục tiêu và các nội dung trong kiểm soát chất lượng kiểm toán BCTC-Phần 1
- Nâng cao trách nhiệm của KTV độc lập đối với việc phát hiện gian lận và sai sót trong cuộc Kiểm toán BCTC nhìn từ chuẩn mực kiểm toán của Hoa Kỳ
- Quy trình xử lý tài sản đảm bảo nợ vay tại các chi nhánh NHTM cổ phần trên địa bàn TP Đà Nẵng-ThS Mai Thị Quỳnh Như
- Sacombank Đà Nẵng-Tăng tốc cho vay an toàn và hiệu quả _ ThS Mai Thị Quỳnh Như
- Hình thức sở hữu của các DN kiểm toán tại Việt Nam hiện nay-Thực trạng và định hướng hoàn thiện - NCS Phan Thanh Hải