TESTING THE TOURISM - LED GROWTH HYPOTHESIS FOR VIETNAM_Le Duc Toan. Phan Thanh Hai
The aim of the study is to understand the consumer’s intention toward internet banking adoption in Vietnam emerging economy by integrating two theories; theory of technology acceptance model (TAM), theory of planned behavior (TPB) and an additional construct, ie. customer service. A survey involving a total of 450 respondents is conducted in year 2019 and Reflective Measurement Model is used to analyse. The study’s result shows that perceived ease of use, perceived usefulness, customer service, subjective norm, perceived behavoral control and customer satisfaction significantly positively influence over intention to adopt internet banking. The finding will be useful for Vietnam bank managers in devising strategies and policies related to develop internet banking. The study also contributes to extend the literature of customer’s behavior.
Keywords: Reflective measurement model, theory of planned behavior, intention to adopt, boostrap results.
- Bài viết - ThS. Nguyễn Lê Nhân - PHÂN TÍCH ĐIỂM MỚI VỀ QUY ĐỊNH HÓA ĐƠN VÀ CHỨNG TỪ ĐIỆN TỬ TRONG NGHỊ ĐỊNH SỐ 70/2025/NĐ-CP VÀ THÔNG TƯ SỐ 32/2025/TT-BTC
- Bài viết - ThS. Nguyễn Thị Đoan Trang - XÁC ĐỊNH VÀ KÊ KHAI ĐỐI TƯỢNG KHÔNG CHỊU THUẾ GIÁ TRỊ GIA TĂNG (GTGT) THEO LUẬT 48/2024/QH15 CÓ HIỆU LỰC TỪ 01/07/2025
- Bài viết - ThS. Đinh Thị Thu Hiền - TRÍCH MỘT SỐ ĐIỂM MỚI TRONG THÔNG TƯ 99/2025/TT-BTC VỀ CHẾ ĐỘ KẾ TOÁN DOANH NGHIỆP
- Bài viết - ThS. Nguyễn Thị Hồng Sương - HỆ THỐNG ERP VÀ TRÍ TUỆ NHÂN TẠO TRONG KẾ TOÁN QUẢN TRỊ DOANH NGHIỆP
- Bài viết - ThS. Thái Nữ Hạ Uyên - Điểm mới của Thông tư 99 về Chế độ kế toán doanh nghiệp, thay thế Thông tư 200/2014/TT-BTC